svenska 
0 produkter - | 0,00 €
svenska 
0 produkter - | 0,00 €
  • Matcha-te av hög kvalitet

    Produkter från världens bästa producenter, så som Marukyu Koyamaen (Uji, Japan)

    Läs mer
  • Har du redan smakat pu'er-te?

    "Äkta svart te" överraskar dig med sin aromrika men mjuka smak

    Läs mer
  • Chadō - Japanskt Te

    Tehandeln Veiström är specialiserad på japanska "teceremoni"-prylar (dōgu)

    Läs mer
LEVERANSVILLKOR
version 10.11.2018

Produkternas konsumentpris inkluderar mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och leveranskostnader.

Tjänsteleverantör
Tehandeln Veiström
GrowHow-KnowNow Partners (y-1908217-3) / FI19082173
Kyttälänkatu 14, liiketila 9
FI-33100 Tampere, FINLAND
sales@tehandelnveistrom.se
tel. +358408776799
www.tehandelnveistrom.se

Samtalsavgifter och kundservice
Webbutikens telefonkundservice hjälper till med frågor som rör beställningar och orderbehandling. Kundservice tar inte emot order. Samtal till webbutikens kundservice kostar normal mobil-/fasttelefonavgift. Kontakta din samtalsoperatör för ytterligare information om samtalsavgifterna.

Säker och pålitlig e-handel
Vi följer regleringen för den finländska samt europeiska konsumentförsäljningslagstiftningen.

Produktreturer
Exklusive mat, de övriga lättfördärvliga produkterna, liksom andra traditionellt icke-returbara och icke-utbytbara produkter har e-handelsprodukter en 14-dagars returpolicy, vilket gäller inte om produkten har använts.

Produkt- och beställninsreturer måste göras med returinformationen som finns i leveransbekräftelsen. Försändelsen måste innehålla kundens kontaktuppgifter och kontoinformation. Kunden ansvarar för returkostnaderna.

Produkterna har garanti ifall produkten har ett tillverkningsfel och då byts den till en ny likadan produkt. Försändelsen måste innehålla kundens kontaktuppgifter, kontouppgifter och en beskrivning om felet. Med inträdesbiljetter är felgarantin begränsad till tjänsteleverantörens fel.

Orderbekräftelse
Beställningar bekräftas alltid av tjänsteleverantören. En orderbekräftelse eller annan orderstatus skickas till den e-postadress som kunden lämnat under beställningsprocessen. Tjänsteleverantören är inte ansvarig för obekräftade beställningar.

Ett automatiskt skickat e-postmeddelande som bekräftar att din order har mottagits kvalificeras inte som orderbekräftelse. Som regel bekräftas alla webbutiksbeställningar inom 1 - 3 arbetsdagar från beställningen.

Leveransmetoder
Webbutikens beställningar levereras med den valda leveransmetoden. I en situation där leveransmetoden inte är möjlig eller kan inte användas oberoende av tjänsteleverantören, har tjänsteleverantören rätt att byta leveransmetod utan separat försäkran eller retur av leveransavgiften.

Betalningsmetoder för konsumentkunden
Tillgängliga beställningsmetoder för konsumentkunder erbjuds i varukorgen. Samma kund kan samtidigt ha en(1) obetald beställning med faktura som betalningsmetod. Om kunden har en(1) faktura som har förfallit eller redan en(1) obetald beställning som har faktura som betalningsmetod, kommer försäljningsservice att kontakta kunden och begära om en annan betalningsmetod.

Betalningsmetoder för företag och gemenskaper (kontraktskunder)
Tillgängliga beställningsmetoder för kontraktskunder erbjuds i varukorgen. Samma kund kan samtidigt ha tre(3) obetalda beställningar med faktura som betalningsmetod. Om kunden har tre(3) fakturor som har förfallit eller redan en(1) obetald beställning som har faktura som betalningsmetod, kommer försäljningsservice att kontakta kunden och begära om en annan betalningsmetod.

Minderåriga kunder
Webbutiken är endast avsedd för myndiga (minst 18 år fyllda). Tjänsteleverantören ansvarar inte alls för eventuella orderkostnader som orsakats av obehörig order.

Leveranstider
Beställningar levereras så snart som möjligt, men inom 30 vardagar efter beställningsorderbekräftelsen. Dock förbehåller sig tjänsteleverantören rätten att leverera inom 60 vardagar eller häva hela beställningen eller en del av beställningen.

Tvistsituationer
Om en tvist om ett handelsavtal inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för avgörande. Före det måste kunden kontakta Konsumentrådgivningen (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Konsumenten kan också söka avgörande på tvisten om onlinehandel via ODR-forumet på http://ec.europa.eu/odr